czas z dzieckiem

W wielu rodzinach scenariusz typowego dnia wygląda podobnie: poranny bieg z przeszkodami, aby tylko zdążyć przed dzwonkiem, potem droga do pracy w korkach, następnie kilka godzin stresu, napięcia i wreszcie powrót do domu – a tam… „drugi etat”. Życie w ciągłym pośpiechu i chęć pogodzenia wszystkiego nie sprzyjają budowaniu rodzinnych więzi i zacieśnianiu relacji z dziećmi. Na szczęście możesz to zmienić!

Napisz komentarz (0 Komentarzy)
problemy w nauce Neuroflow

Są dzieci, które wyglądają jakby ciągle bujały myślami w obłokach. Patrzą, ale nie widzą, słyszą ale nie słuchają tego, co się do nich mówi. Często nie reagują na polecenia. Mimo prawidłowego rozwoju, mają trudności z dłuższą koncentracją uwagi i z tego powodu nie odnoszą sukcesów w nauce. Dlaczego? Co sprawia, że dzieci mają takie trudności? W jaki sposób można im pomóc?

Napisz komentarz (1 Komentarz)

Udostępniamy Państwu artykuł omawiający przegląd literatury na temat najnowszych zasad postępowania diagnostycznego i terapeutycznego w Zaburzeniach Przetwarzania Słuchowego.

APD dzielimy na rozwojowe (bez ustalonej przyczyny), nabyte (o ustalonej przyczynie) i wtórne (będące konsekwencją przebytego długotrwałego niedosłuchu obwodowego). Objawami wskazującymi na prawdopodobieństwo APD u dzieci w wieku szkolnym są m.in. gorsze wyniki w nauce, problemy z nauką czytania i pisania oraz rozumieniem mowy, występowanie trudności w powtarzaniu i zapamiętaniu informacji podawanych drogą słuchową oraz utrzymaniu uwagi na słowie mówionym.

Diagnozę APD powinien postawić lekarz specjalista audiologii i foniatrii w oparciu o pełną baterię testów oraz konsultacje logopedy, psychologa i pedagoga. Zestaw diagnostycznych testów behawioralnych powinien zawierać zarówno testy słowne, jak i niewerbalne, minimalnie z trzech grup testów: rozdzielnousznych (np. ang. Dichotic Digit Test; DDT), oceniających czasowe aspekty słyszenia (np. ang. Frequency Pattern Test; FPT i ang. Duration Pattern Test; DPT) oraz rozumienia mowy utrudnionej. Rozpoznanie można postawić, gdy dziecko ukończyło 7 rok życia, gdy stwierdzamy nieprawidłowe wyniki w przynajmniej w dwóch testach oceniających różne procesy przetwarzania słuchowego i u dziecka wykluczona została niepełnosprawność intelektualna oraz schorzenia ze spektrum autyzmu.

Postępowanie terapeutyczne oparte jest o aktywny trening słuchowy, specyficzny dla wykazanego w testach deficytu. Istotna jest poprawa środowiska akustycznego w szkole (systemy FM), oraz terapia chorób współistniejących.

Link do pewnej treści artikułu: Diagnostyka i postępowanie w zaburzeniach przetwarzania słuchowego u dzieci

Napisz komentarz (0 Komentarzy)

Artykuł przedstawia doświadczenia terapeutyczne logopedy pracującego z dziećmi dwujęzycznymi na Islandii z wykorzystaniem diagnozy i terapii Neuroflow ATS®.

Artykuł znajduje się poniżej w PDF w wersji do pobrania.

 

Napisz komentarz (0 Komentarzy)